Ajujaht võtab sihikule uued Boltid ja Bikeepid

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Eelmisel hooajal võitis Ajujahi hambapesutablette valmistav Tartu firma Münt.
Eelmisel hooajal võitis Ajujahi hambapesutablette valmistav Tartu firma Münt. Foto: Ajujaht

​Eesti suurim iduettevõtete kiirendiprogramm Ajujaht alustab 15. juubelihooaega, peibutades osalejaid nii mentorluse kui ka 300 000 euroni ulatuvate toetuste ja investeeringutega.

Algaval hooajal läbivad konkursile valitud iduettevõtted täiemahulise kiirendiprogrammi, mille lõppeesmärk on aidata ettevõtted investorivalmiduse ja skaleeritava ärini. Muuhulgas pakutakse tuge esimeste klientide leidmisel, eksporditurgudele sisenemisel ja kapitali kaasamisel.

Startup Estonia juhi Eve Peetersoni sõnul ei saa iduettevõtluse rolli Eesti majanduses alahinnata, sest juba täna maksavad iduettevõtted Eestile aastas ca 125 miljonit eurot tööjõumakse, loovad teadmisi ja meelitavad ligi välismaiseid talente. Paljud tänased edulood on alguse saanud just Ajujahist.

«Eesti väikest rahvaarvu silmas pidades on nii Eesti iduettevõtete kui ka nendest võrsunud ükssarvikute arv oluline indikaator, et meil on olemas ideed ning tugev ökosüsteem ja tugiorganisatsioonide võrgustik iduettevõtluse toetamiseks. Ajujahi eesmärk ei ole midagi vähemat kui muuta maailma ning juubeliprogramm on disainitud just järgmiste rahvusvaheliste edulugude loomiseks,» selgitas Peeterson.

Ta lisas et Ajujahi 15. juubelihooaeg on mitmes mõttes eriline ning võrreldes varasemate aastatega ka märkimisväärselt uuenenud. Jätkuvalt otsitakse silmapaistvaid äriideid, kuid eelkõige oodatakse sel aastal kandideerima juba toimivaid meeskondi ja ettevõtteid, kes vajaksid lisatõuget, et jõuda iduettevõtlusega järgmisele tasemele.

Ajujahti on tänavu kaasatud rekordarv võtmementoreid, kes jagavad tiimidele praktilisi nõuandeid kogu programmi vältel.

Ajujahi pikaajalise toetaja SEB Baltikumi strateegiajuhi Andra Altoa sõnul on kõik Eesti tänased ükssarvikud saanud alguse väikestest sammudest ning motiveeritud tiimist, kes tahab midagi päriselt ära teha. Seega tasub Ajujahile tulla kõigil, kellel on visioon ning parasjagu pealehakkamist.

«Ajujahi eesmärk sel aastal on pakkuda osalejatele maksimaalselt mõjusat programmi ning aidata võimalikult paljud iduettevõtted investorvalmiduseni. Kuigi telesaate võidab ainult üks meeskond, saavad kõik programmis osalejad kõrgetasemelist ekspertiisi ning tugeva ärivõrgustiku nii Eestis kui ka välismaal,» lisas Altoa.

Bolt, Bikeep ja teised

Juubelihooajale kohaselt on Ajujahi tänavune auhinnafond enam kui 300 000 eurot ning programmi toetajad panevad välja ka mitmeid temaatilisi eriauhindu. Ajujahile saab kandideerida 8. maini Ajujahi kodulehel. Põnevat programmi ja meeskondade arengut kajastav 8-osaline telesaade on eetris oktoobrist detsembrini telekanalis ETV.

Ajujahi kiirendiprogramm ja telekonkurss sünnib avaliku- ja erasektori koostöös ning selle ellukutsuja on EASi ja KredExi ühendasutus. Läbi aastate on Ajujahile esitatud ligi 5000 äriideed ning riigiasutuse programmist on tuule tiibadesse saanud mitmed kohalikud ja rahvusvahelised edulood. Tuntumate vilistlaste hulka kuuluvad näiteks Bolt, Bikeep, Click & Grow, GoWorkaBit, FoodDocs, Groveneer, Timbeter jpt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles